Bojan Klabjan je ustvaril preprosto igro, ki je pritegnila več milijonov uporabnikov. Foto: Davor Lonzarič
Bojan Klabjan

Devet milijonov prenosov Iger z vžigalicami in direktorska plača za ustvarjalca

Tržišče iger za pametne telefone je nasičeno, a to je zlata jama za tiste, ki jim uspe. O tovrstnih zgodbah največkrat le beremo, zato je toliko bolj nenavadno srečati Koprčana Bojana Klabjana, ki je ustvaril Igre z vžigalicami.

Bojan Klabjan

Bojan je naredil aplikacijo, s pomočjo katere je igro izpopolnjeval kar na svojem telefonu. Foto: Davor Lonzarič

Puzzle Matches - Top App

Po priljubljenosti je njegova igra v Sloveniji prehitela celo izjemno priljubljeno Angry Birds. Foto: K-LAB

Puzzle Matches

Z vžigalicami rešujemo zadano nalogo, ki jih je kar 1000. Foto: K-LAB

Njegova igra je otroško preprosta: z dotikom na zaslon razporejamo, dodajamo ali odstranjujemo vžigalice, glede na zadano nalogo. Z njimi moramo postaviti določene geometrijske like ali pa reševati enačbe. »Ideja je nastala, ko sem v roke vzel knjigo z miselnimi nalogami in naletel na igre z vžigalicami. Z njimi smo se v otroštvu vsi igrali. Pomislil sem, da bi se z vžigalicami lahko igrali tudi na mobilnih telefonih,« začetke opisuje Bojan. Preveril je, katere igre že obstajajo in ker ga niso navdušile, se je odločil, da bo naredil svojo, » … hotel sem narediti igro zase, tako, da bo meni všeč.«

Vžigalice so prekosile jezne ptice

Kakor kaže, so »Vžigalice« všeč tudi drugim. Igra jih kar devet milijonov ljudi in takega uspeha ni pričakoval. Sprva ga je presenetilo, da je v Sloveniji po priljubljenosti prehitel izjemno popularno igro Angry Birds Epic. Potem pa je začelo strmo naraščati tudi število uporabnikov iz drugih držav. Igro je prevedel v 15 jezikov in jo nadgradil s kar 1000 stopnjami. Pripraviti 1000 različnih nalog s pripadajočimi barvami in vzorci ni mačji kašelj, zato je ustvaril posebno aplikacijo, s pomočjo katere je nove stopnje ustvarjal kar na svojem telefonu. Pri tem je pokazal veliko spretnosti, saj kljub obsežnosti igralnih stopenj igra zaseda le dobrih pet mb pomnilniškega prostora. To je zelo pomembno, še posebej za manj zmogljive telefone z operacijskim sistemom android.

Igra mu je prinesla več časa zase

Igro je ustvarjal v popoldanskem času in sprva je to bil le hobi. Trinajst let je delal kot administrator podatkovnih baz za banko in zavarovalnico, a tam je bil ujet v dolgočasne številke: »Prejšnjo službo sem pustil, ker se je monotonosti upiralo že telo. Kar naprej sem imel migrene. Želja po kreativnosti je bila vse močnejša in odločil sem se za nov korak. Danes vidim, da sem naredil prav, kreativnost in realizacija lastnih idej sta močno prispevali k boljšemu zdravju.« Igra mu je prinesla finančno neodvisnost in direktorsko plačo, predvsem pa si je z njo pridobil čas zase. Veliko se izobražuje in razmišlja o naslednji igri, ki mora biti čim bolj preprosta. To pomeni, da zahteva manj dotikov zaslona, hkrati pa predstavlja dovolj velik izziv, da se uporabniki vračajo k njej.

S to idejo je ustvaril tudi Igre z vžigalicami. Stopnje ni razdelil po težavnosti, od najlažje do najtežje, temveč jih je postavil v tako zaporedje, da igra ostaja zanimiva do konca. Najbolj zagreti uporabniki so rešili vseh 1000 stopenj v 14 dneh. Z uporabniki je tudi v neposredni komunikaciji prek facebookovih strani, kjer ima več kot 405 tisoč všečkov. Redno odgovarja na vsa vprašanja in pripombe, ki jih prejme.

Tudi grafično so Igre z vžigalicami drugačne in se razlikujejo od grafičnih podob iger, ki jih ustvarijo velika podjetja, » … videz je izven vseh trendov, zato je igrica drugačna in to je, po moje, tudi pritegnilo veliko uporabnikov.« Biti drugačen pa je še kako pomembno na zasičenem trgu.

Malenkosti ne gre zanemarajti v svetu iger

Bojan še pravi, da uporabnik hitro zazna, če je bila igra narejena s strastjo ali le iz želje po zaslužku. Poleg tega mora kot ustvarjalec neprestano razmišljati o igralcih: »To je zelo pomembno. Postaviti se moraš v vlogo igralca, pravzaprav v vlogo različnih ljudi. Kako se zabavajo, kako jim ustvariti prijetno izkušnjo? Koliko je pomembno, da tudi s tem trenirajo možgane?«

Bojanu, poleg družine in razvijanja nove igre, veliko pomeni glasba, za katero je spet našel čas. S svojim znanjem pa želi pomagati tudi drugim in jim svetovati pri ustvarjanju iger. Velikokrat se namreč zgodi, da je igra dobro zastavljena, a zaradi kakšne malenkosti ne zaživi.


Pogovor z Bojanom lahko poslušate spodaj:

Deli:

Za komentiranje morate biti prijavljeni. Komentarji ne odražajo stališča uredniške politike RTV Slovenija.
Prosimo, da se pri komentiranju držite teme, ne uporabljate sovražnega govora in upoštevate pravila.

Komentarjev: 0