20 let Ambasade Gavioli

Kultna diskoteka Ambasada Gavioli v Izoli je 18. decembra praznovala 20-letnico delovanja.

20 let Ambasade Gavioli

Razstava plakatov in letakov, ki so 20 let vabili na nore zabave. Foto: Alan Radin

20 let Ambasade Gavioli

Ambasado sta obiskala arhitekt Gianni Gavioli in njegova žena, dekoraterka Eleonora Bellaccini. Foto: Alan Radin

20 let Ambasade Gavioli

DJ Vestax. Foto: Alan Radin

20 let Ambasade Gavioli

Gregor Zalokar. Foto: Alan Radin

20 let Ambasade Gavioli

DJ Umek. Foto: Alan Radin

20 let Ambasade Gavioli

Rok Jurman je s Črtom Butulom pred dvema letoma posnel dokumentarni film Katedrala luksuznih barv. Foto: Alan Radin

Na dnevu odprtih vrat so razstavili plakate in letake, ki so 20 let vabili v tempelj elektronske glasbe, predvajali dokumentarni film Katedrala luksuznih barv, Ambasado je obiskal tudi italijanski arhitekt Gianni Gavioli, po katerem je diskoteka dobila ime, praznovanje pa so zaključili z zabavo z DJ Umekom in drugimi.

Ambasada Gavioli vrata odprla že v zgodnjih popoldanskih urah

Gianni Gavioli je bil ob vstopu v diskoteko vidno ganjen, saj je, kot je pojasnil pozneje, vse tako, kot je bilo pred dvajsetimi leti. Pove, da je pred projektiranjem veliko časa potoval po Sloveniji in med drugim bival v Ljubljani, na Bledu, kjer se je sproščal v gozdovih, navdih in ideje pa je iskal tudi v Istri. Kot velik ljubitelj gledališča je v Slovenijo želel pripeljati elemente svetovnega gledališča ter to združiti z restavracijo in s plesiščem. Prvotni namen namreč ni bila diskoteka, ampak prostor, ki bi združeval kulturo in zabavo. Želel je ustvariti pravljico: "Tako se je začelo veliko potovanje, velika pravljica, ki smo jo upodobili z uporabo različnih materialov v xxl velikosti, veliki stebri, velike luči in velike zgodbe, kot sta na primer Baudelairejeve Rože zla ter Romeo in Julija, zato sem v prostor umestil tudi Julijin balkon, z namenom, da se pari na večerji ob soju sveč zaljubijo in začutijo to magijo. Tudi okna so obarvana, ker sem želel, da na zunanji zlobni svet gledamo v barvah in tako omehčamo krutost. To je bilo zame zelo pomembno obdobje v življenju. Poleg tega mi veliko pomeni, ker so mi pri kreiranju pustili popolno svobodo, proste roke in prazen papir. Da sem lahko ustvarjal brez ovir in navodil, se mi je v dolgoletni karieri zgodilo le štirikrat ali petkrat. Upam, da bo ta umetnina obstala še naslednjih 20 let."

Tudi »vogale« Gaviolija je podpirala ženska

Gianni Gavioli je po moško priznal, da ima veliko zaslugo, da je Ambasada takšna kot je, njegova žena, dekoraterka Eleonora Bellaccini. Tudi ona se je neprestano ozirala okoli in občudovala rezultat samo štirimesečnega dela:

"Ne morem verjeti, da je po 20 letih še vedno vse enako, saj so stene zelo vpadajoče in se jih zato človek hitro naveliča. Pričakovali smo, da jih bodo spreminjali vsako leto, ampak so očitno postale del zgodbe. Ker so stene tako visoke, jih je težko uničiti, v običajnih lokalih so stropi veliko nižji. Z Giannijem imava tovrsten stil, da se zares posvetiva podrobnostim. Material smo nabirali na več koncih. Steklo za okna smo kupili v bližnji tovarni s kozarci, v stene smo vkomponirali tudi gumbe z jakne. Vse skupaj je zgodba z veliko domišljije in zabave. Spominjam se, da je bilo delo precej težko, ker je bilo zelo mrzlo. V prostor smo želeli vnesti kar se da veliko dekoracije in tako uresničiti vse Giannijeve zamisli, čeprav na trenutke to ni bilo enostavno, saj se je vedno znova domislil nečesa novega. Pa vendar smo z dekorativnimi deli zaključili v treh mesecih. To je res lepa zgodba, čudovita izkušnja, kljub napornemu delu smo se tudi veliko zabavali. Podoba ni bila jasna do zadnjega dne, saj se luči prižgejo čisto na koncu. In še danes, ko pogledam prostor, občutim enako navdušenje in zadovoljstvo kot tistega dne pred dvajsetimi leti."

DJ Veztax si želi, da bi Ambasado znova napolnili roza in vijolična barva

Znani slovenski DJ Veztax se je z elektronsko glasbo začel resneje ukvarjati leta 1996, ko je za rojstni dan dobil gramofon Vestax, mikser in tri plošče. V Ambasadi je bil predvsem rezident za ogrevanje, začetkov pa se spominja takole: "Spominjam se otvoritve. Takrat to ni bil še tako velik 'bum'. Mislim, da je bil 'bum' šele kakšno leto zatem. Ambasada je postala pravi 'bum' med vsemi 'rejverji' okrog leta 1997, takrat se je res začelo. To je bil edini prostor, kjer si lahko slišal imena, zaradi katerih smo morali sicer potovati v Nemčijo, na Nizozemsko ali pa kam drugam ven. Potem pa kar naenkrat tega ni bilo več treba. Mislim, da je Ambasada takrat še delovala tedensko, ne samo enkrat na mesec ali dva meseca, tako da si že kar težko vsemu sledil. Prihranila nam je ogromno kilometrov. Za nas v Sloveniji je bil to pravi temelj. Veliki DJ-ji so potem, po letu 2000, že sami klicali, da bi prišli vrtet, ker bi radi videli, kako je. Tega ni bilo v Evropi. Dala je pečat vsakemu pravemu 'rejverju'. Ko gledam stare slike, kar malo pogrešam te 'frfulje', 'frfutalce', vsi so bili vijolični. Ljudje so se doma pripravili za velik 'party' in so doma naredili svoje oblekice, svoje obeske in so prišli, da to pokažejo. Rekli smo, da so pri nas same maškare. Potem sem nekaj časa živel na Nizozemskem in sem videl, da so tam vsi opravljeni normalno. Lepša mi je bila tista naša kultura. Zgodilo se je tudi, da je kdo 'vletel' s plavutkami. Dobro, pustimo izjeme. To pogrešam. Rad bi Ambasado enkrat videl napolnjeno z rožnatimi in vijoličnimi oblekicami, da bi spet prišli vsi tisti s svojimi tipalkami in podobnim. Zdaj je v bistvu tako, kot je povsod. Takrat smo mogoče malo izstopali, ker je bilo pri nas tega res dosti, v tujini pa samo tu in tam. Zdaj pa prideš, ljudje so normalno opravljeni, punce pač malo lepše, in to je to."

Želeli so postaviti diskoteko in teater po zgledu Italije za bolj petične goste

Publicist in ljubitelj elektronske glasbe Gregor Zalokar (na 6. fotografiji) je opisal Ambasadino razvojno pot: "Začetna leta, ki jih vsi tako lepo opisujejo, sem malo 'prešprical', ker sem morda kakšni dve leti premlad in tudi nisem živel v urbani sredini ali na Obali. Vsekakor pa je Ambasada Gavioli pustila pečat. Če nekomu, ki ne spremlja te scene, rečeš Ambasada Gavioli, točno ve, s čim bi jo povezal. Tudi če isti osebi rečeš 'techno', 'rave' ali elektronski 'žur', mislim, da je zelo hitro referenca Ambasada Gavioli. Zdi se mi, da je to lokal, ki je zaznamoval ne samo slovenski, ampak ves regionalni prostor. Zdi se mi, da je tudi za to, kar trenutno žanjejo hrvaški festivali - Hrvaška je trenutno najbolj vroča regija za poletne festivale - v veliki meri kriva Ambasada. Če je bil še v začetku devetdesetih Rimini center dogajanja na Jadranu, se je ta potem preselil proti vzhodu. Potem so tudi na Hrvaškem odprli kakšen klub po tem vzoru. Za tiste, ki smo hodili v Ambasado, je zanimivo iti na primer v znani klub Il muretto v Lidu di Jesolu. Ko prideš noter, začneš dobivati 'flashbacke'. Opažaš elemente, ki spominjajo na Ambasado Gavioli, na primer značilno zavito kovino ali mozaike, ker je isti arhitekt pustil pečat. Zdi se mi, da je Gianni res zelo zaznamoval zabavni prostor v tem delu Evrope."

Ob gradnji Ambasade Gavioli pa niso pričakovali, da bo postala glavni hram elektronske glasbe v Sloveniji in okolici, je še povedal Zalokar:

"Postavljali so jo s čisto drugačnim namenom. Želeli so postaviti diskoteko, kabaret, teater po zgledu Italije, za malo bolj petične goste. Potem so skoraj bankrotirali in hvalabogu, da je ravno v letih 1993 in 1994 Evropo zajela 'rejverska' evforija in je pljusknila tudi k nam. Prihod Umka je zelo spremenil stvari. Tukaj bi omenil, da takrat mogoče nismo niti opazili, da je imel pri samem konceptu novega vala - Umka, Kanzyanija, 'rejva' - veliko vlogo Bojan Krajnc, ki ga poznamo predvsem po Studiu City in drugih projektih na televiziji. Tukaj je bil v ekipi kot idejni vodja in pomoč pri razvoju blagovne znamke. On je imel zelo, zelo veliko vlogo, da je šla Ambasada Gavioli v to smer."

Nisem verjel, da je lahko bilo v Sloveniji narejeno kaj takega

Jubilejno zabavo je vodil dobro znani DJ Umek, ki je v Ambasadi odvrtel veliko uspešnih zgodb. O začetkih pa pravi: "Spominjam se, da sem bil v Ljubljani na neki 'žurki', pa je prišel Bojan Krajnc do mene in me je vprašal: Uroš, si bil na Obali, si videl kakšen klub imajo? Vprašal sem: Kakšen? Rekel mi je, naj grem pogledat, pa mu nisem verjel. Srečala sva se še drugič in tretjič in mi je rekel, da moram res iti. Potem smo se res usedli v avto in se odpeljali sem. Prišli smo v zgornji prostor, ker je bil takrat odprt samo prive. Vrtel je Valentino Kanzyani in ni bilo ljudi. Prazno, prazno, prazno. Rekel sem: madona, kaj pa je zdaj to? Pogovarjali smo se in rekel je: pridi, da vidiš ves klub. Vprašal sem: a to ni to? Rekel je: ne tukaj še cela zadeva. Odprl je vrata. Jaz sem to zagledal in rekel: 'Oh my god'. Nisem verjel, da je lahko bilo v Sloveniji narejeno kaj takega. Nekaj časa po tem pa sem že vrtel v Ambasadi. Mislim, da sem bil tam dve leti na 'techno' večerih, še prej tudi na 'house'. Ogromno stvari se je tukaj zgodilo. Koliko DJ-jev so pripeljali, koliko dobrih dogodkov, koliko ljubezni - verjetno se je kakšen otrok tukaj rodil... (smeh) ... marsikaj... Občutki so bili fenomenalni in bodo v meni zmeraj pustili nek pečat. Super je biti tukaj po dvajsetih letih. Ne morem verjeti, da to še stoji. Glede na to, kako hitro v Sloveniji vse propade, je to nekaj fantastičnega, fenomenalnega. V bistvu bi to moral postati spomenik. Mislim, da ga bodo po dvajsetih letih kar zaščitili. Elektronska kultura je močna. Spomnimo se, kako so bili 'lokalci' takrat nastrojeni proti tej zadevi, kako je bilo to hecno. Nobene podpore nismo imeli, bilo nas je malo, bili smo takorekoč pleme, vsi smo se med seboj poznali. Dvajset let smo preživeli in ta klub ima dvajset let. Jaz ji bom napovedal kratko življenjsko dobo, da bo delovala samo še pol leta. Zakaj? Ker če bomo to napovedali, sem prepričan, da bo še deset ali dvajset let odprta."

Pomena Ambasade Gavioli se zaveda tudi Rok Jurman, ki je skupaj s Črtom Butulom in z Matevžem Kocjanom ob njeni polnoletnosti posnel dokumentarni film Katedrala luksuznih barv. Diplomant grafične in medijske tehnike je želel osvetliti začetke kluba s fokusom na arhitekturi in oblikovanju:

"Zdelo se nam je, da v 18 letih Ambasada Gavioli z arhitekturnega vidika ni bila nikoli pravilno predstavljena oziroma sploh predstavljena. Nismo želeli, da bi se nekega dne ta klub zaprl, ljudje pa takrat še ne bi vedeli, kaj je noter. Arhitekturno je to res velik presežek. Daleč naokoli česa podobnega ni. Mislim, da je to treba ceniti in ljudem dopovedati, kaj imamo. Naslov 'Katedrala luksuznih barv' je bil nekoč uporabljen v reklami za Ambasado in zdelo se mi je, da je to idealna prispodoba. Snemanje je bilo zelo dolgotrajno. Pol leta sem porabil samo za to, da sem priklical arhitekta. V zadnjem trenutku, ko nisem več verjel v to, se je odzval in takrat tudi potrdil, tako da je bil čez dva tedna že v Sloveniji in smo to posneli. Od takrat dalje so zadeve stekle relativno hitro. Film traja približno eno uro in je objavljen na spletni strani Youtube. Če vtipkate 'katedrala luksuznih barv' boste ta film našli in si ga boste lahko ogledali."

20 let Ambasade Gavioli
20 let Ambasade Gavioli
20 let Ambasade Gavioli
20 let Ambasade Gavioli
20 let Ambasade Gavioli
20 let Ambasade Gavioli
20 let Ambasade Gavioli
20 let Ambasade Gavioli
20 let Ambasade Gavioli
20 let Ambasade Gavioli
20 let Ambasade Gavioli
20 let Ambasade Gavioli
20 let Ambasade Gavioli
20 let Ambasade Gavioli
20 let Ambasade Gavioli
20 let Ambasade Gavioli
20 let Ambasade Gavioli
20 let Ambasade Gavioli
20 let Ambasade Gavioli
20 let Ambasade Gavioli
20 let Ambasade Gavioli
20 let Ambasade Gavioli
20 let Ambasade Gavioli
20 let Ambasade Gavioli
20 let Ambasade Gavioli
20 let Ambasade Gavioli
20 let Ambasade Gavioli
20 let Ambasade Gavioli
20 let Ambasade Gavioli
20 let Ambasade Gavioli
20 let Ambasade Gavioli
20 let Ambasade Gavioli
20 let Ambasade Gavioli
20 let Ambasade Gavioli
Deli:

Za komentiranje morate biti prijavljeni. Komentarji ne odražajo stališča uredniške politike RTV Slovenija.
Prosimo, da se pri komentiranju držite teme, ne uporabljate sovražnega govora in upoštevate pravila.

Komentarjev: 0